dotNed

Welkom bij dotNed Inloggen | Aanmelden | Help
in Zoeken

Een nederlands forum specifiek voor .net

Laatste bericht 04-17-2009, 7:40 PM door denyos. 6 antwoorden.
Sort Posts: Vorige Volgende
  •  10-27-2008, 11:07 PM 928

Een nederlands forum specifiek voor .net

Persoonlijk vind ik het belangrijk om een actieve nederlandse communitie te hebben, nergens is zo'n forum als dit te vinden en heeft dit potiencieel toch veel meer te bieden?
    Ik begrijp eigenlijk niet hoe het komt dat dit forum alleen maar gebruikt wordt voor jobhunters, waarom?

Hebben wij nederlanders elkaar niets aan kennis over te dragen, discussies aan te gaan?

- Frameworks te bespreken;
    - Patterns en dergelijk;
    - Nieuwe technologien;
    - Tooling;
    - De verschillende tiers / layers in een architecture
    - WCF, WPF, WWF;
    - ORM en bijv. wat Linq & EntityFramework kunnen bieden.

Zoveel mogelijkheden, maar niemand praat erover op een forum..

Jammer

•  10-30-2008, 5:46 PM 929 in reply to 928

Re: Een nederlands forum specifiek voor .net

Als eerste: bedankt voor je feedback. Ik ben het eigenlijk alleen maar heel erg eens met wat je zegt. Echter, toen we de usergroup begonnen hadden we grootse plannen voor forums op onze site, maar die kwamen om de een of andere reden niet van de grond.

We zijn nu een aantal jaar verder en ik moet bekennen dat we geen aandacht meer aan het forum besteden. Het is een beetje een kip en het ei probleem: we doen niets aan het forum omdat er geen actie op is, en er is geen actie op het forum omdat niemand er tijd in steekt.

Maar goed, jij bent de tweede in 2 weken tijd die hier iets over zegt dus het wordt tijd om het weer op te pakken. Na de conferences, (PDC en TechEd) hebben we het iets minder belachelijk druk en gaan we verder met het ontwikkelen van de nieuwe site. In de originele plannen hebben we de fora geschrapt, ik kan je bij deze beloven dat we dat schrappen gaan schrappen en gaan proberen om de fora nieuw leven in te blazen.

We houden je op de hoogte.

----
    De nederlandse .net gebruikersgroep dotNed
  •  04-05-2009, 4:44 PM 978 in reply to 929

Hallo,
    Ik ben een beginnende .Net gebruiker en maak gebruik van verschillende engelse forums.
    Het verbaasde mij dat er nog geen nederlandse .Net forum te vinden was. Toen ik op deze site kwam dacht ik eindelijk deze gevonden te hebben. Helaas zijn er geen posts te vinden. Ik hoop dat hier in de toekomst verandering in gaat komen.

•  04-07-2009, 10:09 AM 979 in reply to 978

Ook ik ben net nieuw op deze site en naast de zeer interessante blog posts (hulde hiervoor) is het forum helaas niet bepaald actief. Dotned kan hier natuurlijk weinig aandoen, want die hebben een prima werkend forum neergezet.
  •  04-07-2009, 1:31 PM 980 in reply to 979

Zoals Dennis al zei, is het het kip/ei (of was het nu ei/kip..) probleem. Ik zou zeggen dat we kunnen gaan proberen dit op te lossen: Ik heb mij gister gesubscribed voor alle forums, dus krijg ik notificaties. Ik hoop mij op te werpen als een actieve vraagbaak, dus laat die (inhoudelijke) vragen maar komen! :-)
  •  04-09-2009, 7:54 AM 982 in reply to 928

Ik vind het (zoals iedereen hier) erg jammer dat zoiets niet van de grond komt.

Maar ik vind het eigenlijk niet zo gek.

Het is inderdaad erg belangrijk een actieve nederlandse community te hebben. En als ik zie hoe snel de aanmeldingen binnenstromen als je iets organiseert dan is daar ook zeker behoefte aan. Ik zie alleen niet zo'n behoefte aan een nederlandstalig forum gericht op technische discussies en vragen. Bij dit soort discussies is locatie niet zo belangrijk en dus kiezen de meeste mensen een internationaal forum, dan is je publiek meteen een stuk breder. Als je een vraag op stackoverflow zet wordt ie sneller en beter beantwoord dan hier zelfs al zouden alle nederlandse .netters hier dagelijks kijken

Is het niet handiger dit forum te richten op discussies/initiatieven waar locatie wel belangrijk is? Het plaatsen van advertenties voor banen loopt al aardig en vind ik eigenlijk wel een handige dienst. Maar het coordineren en aankondigen van kleinschalige locale events (bier en pizza sessies, vrijdagmiddagborrels, met zn allen een terrasje pakken) per regio is misschien wel een leuke toepassing. Dit zou met een forum indeling per regio misschien wel van de grond komen.

Goed idee? Slecht idee? Meer ideeen?

•  04-17-2009, 7:40 PM 987 in reply to 982

Ik geloof dat je verzoek direct gehoord word Mendelt.
    Zie ook deze blogpost
Bekijk als RSS news feed in XML