dotNed

Welkom bij dotNed Inloggen | Aanmelden | Help
in Zoeken

Migratie van SQLServer 2000 naar SQLServer 2005

Laatste bericht 04-26-2006, 5:00 PM door milovanderlinden. 3 antwoorden.
Sort Posts: Vorige Volgende
  •  04-07-2006, 12:09 PM 131

Migratie van SQLServer 2000 naar SQLServer 2005

Onze klant draait momenteel SQL Server 2000 Enterprise editie. Ze willen graag naar 2005, maar wij zijn wat terughoudender.

Het is een grote database, veel stored procedures, veel tabellen en vooral veel dataverkeer. Wat zijn, in grove lijnen, de dingen waar we tegen aan gaan lopen? Ik weet al dat je in de storedprocs alle tabelnamen moet gaan prefixen met de ownername, maar wat voor rare verrassingen zijn er nog meer? Iemand?

----
    De nederlandse .net gebruikersgroep dotNed
  •  04-10-2006, 11:38 AM 138 in reply to 131

Re: Migratie van SQLServer 2000 naar SQLServer 2005

Dennis,

Ik heb zelf een beetje gespeeld met SQL2000 naar SQL2005 migraties. Zelfs migraties van SQL7.0 naar SQL2005 verliepen probleemloos.

Het is wel zo dat gemigreerde code niet automatisch gebruik maakt van alle nieuwe functionaliteit. Dit geldt ook voor het ownership verhaal: de schema/owner "dbo" bestaat ook nog steeds. Gemigreerde tabellen houden dus ook deze owner.

Tip: maak geen gebruik van de attach/detach functionaliteit (detach SQL2000 database en attach deze weer in SQL2005) want dat blijft de database compatibility op 8.0 (=SQL2000) staan en kan je niet de nieuwe functionaliteit gebruiken.

SQL Server kent een goede history van backward compatible zijn, dus ik heb alle vertrouwen.

Groet,
    Peer

•  04-10-2006, 8:37 PM 144 in reply to 138

Ik maak me het meest zorgen over de enorme hoeveelheid stored procedures die we er in hebben zitten. Sommige zijn behoorlijk complex, ik weet niet wat er gaat gebeuren bij de migratie. Nou ja, we starten wel een proeftraject op en kijken waar het schip strand.
    ----
    De nederlandse .net gebruikersgroep dotNed
  •  04-26-2006, 5:00 PM 156 in reply to 144

Migratie van SQL Server 2000 naar 2005 kan één op één. Je hoeft geen moeilijke constructies of migration-managers te gebruiken maar kunt volstaan met het kopieren van de data-files of de back-up's.

Het enige waar ik tegen aan liep is dat in SQL2005 de login passwords case sensiteve zijn, maar verder heb ik probleemloos een 10 tal databases met gemiddeld 1Gb overgezet. Onze applicaties gebruiken zo'n 12 SP's en deze werken nog steeds probleemloos.

M.a.w. maak je geen zorgen maar richt een test server in en kijk wat er gebeurt als je vanuit de applicatie gewoon de connectieparameters verandert. Let even op de case-sensitive wachtwoorden en waarschijnlijk ben je in een kwartier up-and-running!

Milo van der Linden
    Adenauerstede 4307
    4463 GG GOES
Bekijk als RSS news feed in XML