dotNed

Welkom bij dotNed Inloggen | Aanmelden | Help
in Zoeken

Onduidelijke RSACryptoServiceProvider (dotNET 3.5)

Laatste bericht 03-26-2009, 11:49 AM door mterwoord. 1 antwoorden.
Sort Posts: Vorige Volgende
  •  01-27-2009, 3:30 PM 951

Onduidelijke RSACryptoServiceProvider (dotNET 3.5)

Hoort eigenlijk thuis in een 3.5 forum, maar die is er (nog) niet, dus ik waag hier even een gokje.

Ik heb wat vragen over de RSACryptoServiceProvider. Het vermoeden is dat deze klasse bij iedere instantie een eigen public/private key (pair) aanmaakt. Is dat juist? Ik wil dit niet, want ik heb mijn eigen key(pair) dat ik graag wil gebruiken. Dit zou ook de nodige vraagtekens oproepen bij het gebruik van key containers, aangezien deze (enkel) bij instantiatie kunnen worden mee gegeven. (Wordt dan bijv. de gegenereerde key al weggeschreven in de container?)

Natuurlijk vind ik de info, kort na het posten: er wordt een key gegenereerd als er geen default key aanwezig is. Maar wat is dan de default key en hoe wordt deze gezet.

Ben ik overigens de enige die dit gedrag hoogst ongewenst vind?

'Deep in the human unconscious is a pervasive need for a logical universe that makes sense. But the real universe is always one step beyond logic.'
    from 'The Sayings of Muad'Dib' by the Princess Irulan (Dune Chronicles, F. Herbert)
  •  03-26-2009, 11:49 AM 972 in reply to 951

Re: Onduidelijke RSACryptoServiceProvider (dotNET 3.5)

Je kunt na het instantiëren van je RSACryptoServiceProvider mbv Import* en Export* de key en parameters importeren/exporteren.

Groeten,

Matthijs ter Woord
    Edit: en trouwens: RSACryptoServiceProvider is gewoon uit .NET 2.0, dus toch in het goede forum. ;-)
Bekijk als RSS news feed in XML